Které pobočky zruší Česká pošta?

Česká pošta oznámila plán uzavření několika poboček v rámci úsilí o úspory nákladů a optimalizaci svých služeb.

Toto rozhodnutí bylo učiněno po důkladném zhodnocení potřeb zákazníků v jednotlivých regionech a analýze nákladů spojených s provozem těchto poboček. Zákazníci budou mít i nadále přístup k všem službám České pošty, a to prostřednictvím dalších poboček v blízkosti uzavřených míst.

Česká pošta se také zaměří na rozvoj moderních digitálních služeb, které umožní zákazníkům zasílat a přijímat poštu rychleji a efektivněji. Toto opatření je součástí širšího strategického plánu České pošty, kterým se snaží odpovědět na měnící se situaci na trhu a optimalizovat své hospodaření.

Česká pošta bude informovat zákazníky o uzavření poboček a poskytne jim informace o alternativních možnostech, které jsou k dispozici, aby byla minimalizována případná obtíž a narušení běžného fungování.

Seznam poboček České pošty, které budou zrušeny, najdete zde: https://www.ceskaposta.cz/-/ceska-posta-zrusi-300-svych-pobocek

Z rozhovorů s občany

Otázka: Co si myslíte o nedávném oznámení České pošty, že plánuje uzavřít několik poboček?

Jana R.: Já si myslím, že je to velmi nešťastné rozhodnutí. Žiji v menším městě a máme pouze jednu poštu v okolí. Pokud by tato pošta byla uzavřena, musela bych dojíždět velkou vzdálenost, abych získala poštovní služby. Navíc, řada lidí v našem okolí je starších a nemají přístup k moderním technologiím, které Česká pošta chtěla propagovat. Myslím si, že by měli zvážit důsledky svého rozhodnutí pro obyvatele menších obcí.

(Poznámka: Uzavírání by se nemělo týkat měst, kde má Česká pošta pouze jednu pobočku.)

Otázka: Jaký je váš názor na uzavírání poboček České pošty?

Martin V.: Myslím si, že to je logický krok, protože se musíme přizpůsobit digitálnímu věku a změnám, které s sebou přináší. Lidé již nezasílají tolik dopisů a balíků jako dříve, protože stále více nakupují online a komunikují přes e-maily a chatovací aplikace. Myslím si, že by se pošta měla zaměřit více na rozvoj digitálních služeb a modernizaci svého podnikání.

Otázka: Co by měla Česká pošta podle vás dělat pro minimalizaci negativních dopadů uzavření několika poboček?

Milena P.: Myslím si, že by měla být poskytnuta alternativní řešení pro zákazníky, kteří využívají služby uzavíraných poboček. Měli by určitě zvýšit kapacitu na pobočkách, které zůstanou. Nemíním kvůli kvůli tomu chodit dál, abych pak ještě čekala ve frontě. Snad o tom všem budou včas informovat.